sobota, 15 września 2012

Manhwa, co to właściwie jest?

Jesień coraz bliżej, samopoczucie coraz gorsze, coraz więcej sprawdzianów w szkole, no i CORAZ więcej osób choruje ( w tym ja ). Mimo to humor mój nie jest, aż tak, fatalny, bo prawdę mówiąc jesień jest moją ulubioną porą roku i uwielbiam spacery po usłanym złotymi liśćmi parku, o : )
( pozytywność minie mi pewnie na poniedziałkowym sprawdzianie z historii, mhm).

 
O ile manga jest raczej powszechnie znana, o tyle manhwa już nie. A czym właściwie ona jest?
Manhwa jest to KOREAŃSKI komiks. Często bywa mylony z mangą, bo pod względem technicznym bardzo ją przypomina (czarno-biały, podobny format). Jest jednak pewna znacząca różnica. Otóż manhwy czyta się w porządku europejskim ( od lewej do prawej ), a mangi na odwrót. Oprócz tego widać różnice w "kresce":

 Manhwa (Evyione)

Manga (Kuroshitsuji)




29 komentarzy:

  1. niech dobry humor Cię nie opuszcza! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra, przyznam, że nie wiedziałam o manhwie, co do różnic to od razu są zauważalne. :)
    Jesień ? Hym.. również lubię, ale mnie ona nie przygnębia... Jestem zbyt niepoprawną optymistką by cokolwiek sprawiło, że moje samopoczucie będzie nie takie jak powinno. ;)
    Puhh. Ja sprawdzian z historii przeżyłabym, czego nie mogę powiedzieć o moim środowym z chemii ;> Ale jako pilna uczennica przygotuję sobie "pomoc naukową" i będzie dobrze.
    Pozdrawiam.
    P.s. Nawa notka u mnie może jutro, a może pojutrze. :] Nie wiem jak czasowo się wyrobię. ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. też lubię jesień, nawet jeśli jest szaroburo, nie wiem dlaczego XD

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wręcz przeciwnie nienawidzę jesieniu, bo choć złote liście ładnie wyglądają to wszytsko kojarzy mi się tylko z zimnem ; ( Co do Manhwy to myślę, że chętnie przeczytałabym coś z tej dzidziny, aczkolwiek moja bląd glówka moglaby sobie nie poradzić z przyyczajeniem czytania "od tyłu" xD Pozdrawiam
    Kusonoki Akane

    OdpowiedzUsuń
  5. hahaha, tak, ten komentarz był tak pozytywny, że aż porzygałam się tęczą. CIESZYĆ SIĘ KARTKÓWKAMI?! NO WAY. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie jest różnica, przyznam szczerze, że nie czytałam żadnej Manhwy, ale od razu widać, że mega różnią się kreską ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajna notka ^^

    http://vanilias.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję, staram się aby moje fotki było nieco inne niż na oglądanych blogach :)
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  9. manhwa, kurde, ale trudne slowo xD

    OdpowiedzUsuń
  10. kurczę, no pogoda się psuje niestety, trzeba się przyzwyczaić ;d

    OdpowiedzUsuń
  11. tak tak dłonie :)
    JA uwielbiam jesień, gdy jest złota :D
    Wtedy mam ochotę żyć ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. No niestety... jesień to taka pora roku, kiedy nie wiadomo jak się ubrać( 。-_-。)... Dzięki Tobie nabrałam ochoty na spacer po parku(´∀`) Pozdrawiam! ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. też uwielbiam jesień i te szeleszczące liście pod butami! a przede wszystkim - mam urodziny jesienią XD
    + obserwuję i zapraszam do siebie :))

    OdpowiedzUsuń
  14. pierwszy raz w ogóle spotkałam się z takim słowem ;P ciekawy post

    OdpowiedzUsuń
  15. Asia czyta te Twoje notki i coraz więcej się dowiaduje. Może kiedyś nawet zarazisz mnie tym swoim światem. I może pojade kiedyś z Tb na konwent. Ajć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy chcesz czy nie chcesz kiedys i tak zaciagne cie ze soba na konwent ^ ^

      Usuń
  16. ja lubie jesien, ale tylko wtedy gdy nie jest deszczowa .. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba założę fanklub i wpisze Cię jako członkinie xD
    Zasypiania w wannie to dla mnie akurat coś dziwnego xD Zrób kiedyś zdjęcia jak to wygląda:P

    A póki co- zapraszam na kolejną odsłonę "projektu X"! Nie wyszedł tak fajnie jak poprzednie części, ale postanowiłam i tak go opublikować xP

    OdpowiedzUsuń
  18. A tam, nie kłóćcie się, i tak każdy wie, że to wiosna jest the best!
    A, znam to.widzicie, jestem mądra i czytam to i owo o mangach, itd. ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuje bardzo za odwiedzenie mojego bloga. O, ciekawe. A nie chciałabyś może pomóc mi w pisaniu bloga? Czułabym się naprawdę zaszczycona, jeżeli pisałybyśmy mojego bloga razem. Masz wiedzę na temat jakichś zwierząt? A może jakieś posiadasz? Jeżeli tak, to tym bardziej goręcej zapraszam do w spół blogowania ze mną :3 Jeżeli miałabyś ochotę na pisanie bloga ze mną, to napisz u mnie w komentarzu. Dziękuje i pozdrawiam cieplutko.
    ~Raylan-Chan

    OdpowiedzUsuń
  20. Moja bardzo bliska koleżanka totalnie ma kręćka na pukncie mang itp:) choć sama pojęcia bladego nie mam o czym to wszystko jest, to wiem, że super jest jak każdy ma taką jedną i unikalną pasję!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ej.. ja też uwielbiam jesień. to pora na przemyślenia.
    Ach.. te magiczne powietrze w tym czasie i atmosfera.
    Pozdrawiam!
    Ps. Przepraszam, że tak rzadko bywam na blogu..;(

    Twoja That Other.

    OdpowiedzUsuń
  22. ciekawy blog. niekonwencjonalny.

    a ja to z kolei nie lubię jesieni. tak jak napisałaś w pierwszym zdaniu, bo - "samopoczucie coraz gorsze".

    A.

    OdpowiedzUsuń
  23. Co do mojej notki. Tak, to ja na zdjęciu. anime, które oglądałam, a już skończyłam to Tasogare Otome x Amnesia. Szczerze mówiąc nie lubię czytać mang. Ale o manhwie nie słyszałam. Trzeba przyznać, że ta cała manhwa kreskę ma lepszą. c: według mnie oczywiście.

    http://porcelanowailuzja.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  24. Manga lepsza... ( manhwy nie czytałam :-P) Cielaczek ( czyt. Ciel ...) o 100 x lepszy, chyba... nie , na pewno .

    U mnie nowe bazgroły, zapraszam serdecznie WSZYSTKICH !!!
    http://between-secret.bloog.pl/
    Druga KKKOOOrania00

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę przyznać że wolę mangę od manhwy (jedną próbowałam czytać parę lat temu, ale nie przeszła mi przez...oczy xD) co prawda ta manhwa,Evyione, wygląda ciekawie, chyba będę musiała trochę informacji poszperać na jej temat w internecie ;3

    Zapraszam też na mojego bloga^^
    http://kawaiiania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń